Recension: Depend Triple Active Kit

Med i kitet fanns också en nagelborste, en liten fil och en manikyrpinne.
 
Lovar: 3-stegsmetod för optimal nagelvård. Passar alla nagelkvaliteter. Intensivt återuppbyggande för torra, flisiga, mjuka naglar. Stärker, ger en flexibel och hållbar nagel.
 


Användning: Först penslar man nagelbandspeelingen på nagelband och -bädd, och låter sitta på i 2-5 minuter för att sedan borsta av formulan. Skölj av under rinnande, ljummet vatten. Steg 2 innebär att man masserar in lite av avokadooljan, som tränger ända ner i nagelroten. Nagelbandskrämen smörjs in för mjuka, fina nagelband!
 
Känsla: Produkterna går in i huden fort, och det känns att peelingen gör skillnad - har man ett litet sår eller upprivet nagelband kan det sticka till lite - precis som oljan och krämen.
 
Doft: Alla tre produkter doftar riktigt gott! Peelingen luktar svagt av menthol; oljan nästan lite kokosaktigt och krämen är väldigt fruktig. Fingertopparna luktar en stund efter behandlingen, men det gör absolut ingenting!
 
Resultat: Mina nagelband har blivit jättefina. Innan revs de upp väldigt enkelt, de blödde och var väldigt torra. Så här ser de ut efter tre dagars användning (1xpeeling, 4-5xolja+kräm):
 
 
Pris: Kitet kostar just nu 185:- Lyko.se (ordinare pris 229:-), vilket det absolut är värt! Oljan går att köpa separat för 129:- här. Jag hade nog aldrig provat de här produkterna om jag inte fått dem i min goodiebag, speciellt inte för 129:- styck. Men jag skulle absolut kunna köpa kitet igen för under 200 kronor!
 

 
Sammanfattning och betyg: Ett superbra kit för torra och skadade nagelband. Produkterna är dryga, och priset för alla produkter i en ask är definitivt värt det! Instruktionerna är lätta och det går snabbt att genomföra behandlingen - dessutom behöver man ju inte göra alla steg varje gång :)
 
Triple Active Kit från Depend får 5/5 i betyg av mig!
 
❤ ❤ ❤ ❤ ❤


Du har väl inte missat att jag bytt blogg? Klicka här för att komma till min nya sida!



Celine

Åh så fin sminkning du ha i din header!

Svar: Tack snälla du!
Rebecka C

2014-03-24 14:51:08
URL: http://celinelf.blogg.se
Julias skönhetsblogg

Sv: Tack så hemskt mycket för tipset! Ska jag absolut spana in! :)

Depend har många bra grejer faktiskt! Jag har också ett sånt kit från Depend, fast en billigare variant som heter Mirakel kit och kostar ca 159 kr. Funkar väldigt bra mot torra naglar och nagelband också :)

Svar: Åh, det låter bra! :)
Rebecka C

2014-03-24 19:23:51
URL: http://juliaaberglunds.blogg.se


Namn


E-mail (publiceras ej)


Blogg/hemsida


All spam raderas.
Mina bilder och min design redigeras i
Photoshop CS6.
Jag är
inte intresserad av frågestunder eller tävlingar.




Spara uppgifter
Trackback