Stort mascarainlägg!

 
Självklart kan jag recensera fler mascaror! Jag vet själv hur det är att ständigt leta efter den perfekta mascaran. Tänk bara på att alla är individuella så det som inte passar mina fransar, är kanske perfekta för dina!
 
Här listar jag nio olika mascaror ur mitt sminkskåp, och skriver kort vad jag gillar respektive ogillar med dem. Jag har applicerat varje mascara i två lager utan att böja eller applicera primer på fransarna innan.
 
 
Min favoritmascara från Oriflame. Den kurvade borsten gör fransarna böjda (och de håller sig HELA dagen!) och långa, och ger även lite volym vid fransrötterna. Min vardagsmascara med perfekt resultat efter 2-3 lager!
Betyg: 4/5
 
 
 
En av Oriflames mest hypeade mascaror gör tyvärr inga under alls för mig. Formulan är alldeles för blöt och kladdig för att det ska gå att få fina fransar, och den asymmetriska borsten förvirrar mig. Varför är det långa strån på ena sidan, och korta på den andra?
Betyg: 1/5
 
 
 
Doll Eye Mascara från NYX innehåller små fibrer som ska ge volym och längd - vilket de gör! Det ser också ut som att man har fler fransar, stort plus för oss med glesa fransar. Formulan är lite torr, men smular inte.
Betyg: 3/5
 
 
En perfekt vardagsmascara! Den stora borsten fångar upp varenda frans och ger längd, separation, färg och volym. Ser ni hur långa mina fransar är med den här mascaran?! Kameran klarar inte ens av att hålla fokus, haha. Väldigt fint resultat som håller länge. Lagom torr formula.
Betyg: 5/5
 
 
En ganska torr mascara från Oriflame som inte ger särskilt dramatiska resultat. Perfekt för den som bara vill ha lite färg men redan har längd. Formulan är lätt och fransarna håller sig böjda hela dagen.
Betyg: 2/5
 
 
En klassiker från Maybelline. Den lilla borsten fångar upp fransarna och ger riktigt fin längd och separation. Det är svårt att misslyckas med den här perfekta vardagsmascaran! Lättarbetad, relativt blöt formula.
Betyg: 5/5
 
 
En helt okej mascara som funkar bra till vardags (speciellt i brunt). Den skapar ingen dramatisk volym, men fransarna blir långa och ögonen poppar verkligen. Riktigt snygg till en eyeliner med vinge! Ganska torr formula som tyvärr lätt smular.
Betyg: 4/5
 
 
Den världskända mascaran med en lite udda borste funkar inte alls för mig. Resultatet blir tjocka, tunga spindelben som inte går att rädda med vare sig kam eller annan mascara. Jag har fått något bättre resultat tidigare men det verkar krävas någon väldigt speciell teknik för att bemästra den här mascaran. Fransarna blir stela trots den blöta formulan. Synd med tanke på det dyra priset!
Betyg: 1/5
 
 
Jag brukar inte gilla mascarorna ur Maybellines Volum' Express-serie utan anser mest att det är samma dåliga formula i olika förpackningar, men den här blir fin på mina fransar! Den stora borsten ger ordentligt med volym, fransarna blir raka och fina och får inga klumpar trots den ganska lösa formulan. Med längd hade den här mascaran fått full pott.
Betyg: 3/5


Du har väl inte missat att jag bytt blogg? Klicka här för att komma till min nya sida!



Julia Müller-Sandvik

sv: Angående snön så är det inte helt ovanligt här uppe... och tänk på att det är lika långt från Jokkmokk till Stockholm som från Stockholm till Berlin. Jag bor alltså rääääätt mycket högre upp än du ^^

Svar: Oj, är det SÅ långt?! Helt galet ju.
Rebecka C

2014-04-16 10:52:19
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Samma

Något jag tycker skulle vara kul att läsa är vad du tycker är absolut "nononono why u do that" typ, haha. Alla har ju sina egna åsikter så!

Svar: Som hiss och diss? Eller typ när folk gör fel inom skönhet? Eller vad menar du? :)
Rebecka C

2014-04-18 20:47:31
URL: http://fames.se/rivals
FrökenTV, bloggen om tv och film

vilket bra inlägg :D

2014-06-23 11:42:34
URL: http://efji.blogg.se/
Lydia Elstig

Roligt inlägg!

2014-06-23 12:47:20
URL: http://lydiaelstigs.blogg.se/
Thea

Kul blogg att läsa! :D

2014-06-23 13:02:38
URL: http://theasspace.blogg.se
Robex Lundgren

snygg sminkning

2014-06-23 13:55:52
URL: http://ghgumman.blogg.se/


Namn


E-mail (publiceras ej)


Blogg/hemsida


All spam raderas.
Mina bilder och min design redigeras i
Photoshop CS6.
Jag är
inte intresserad av frågestunder eller tävlingar.




Spara uppgifter
Trackback