Rengöringsrutin

Rengöring av huden är så himla viktigt! Jag vet att det är sjukt uttjatat, men egentligen kan det inte sägas nog. Vår hy är inte gjord för att täckas av en massa skräp (för det är det smink är, underbart skräp, hehe) varje dag, och därför behöver vi tvätta av och vårda vår hud dagligen. Så här gör jag!
 
 
 
Efter att jag torkat av allt mitt ögonsmink och det mesta av basprodukterna med vanliga avsminkningsservetter, använder jag en mild ansiktskrubb. Den på bilden köpte jag i USA, och den är helt fantastisk! Grapefrukt är världens bästa doft på det mesta, och kornen i peelingen är så små men funkar så bra. Stor tummen upp för märket Yes to! Använder peelingen ca 2-4 gånger i veckan.
 
När den är avsköljd (med varmt vatten), så tvättar jag ansiktet med en rengöringsgel från Garnier. Det är ett billigt men otroligt bra märke, och jag har använt mig av dem ett bra tag nu. Löddret låter jag sitta på ca en halv minut innan jag sköljer av; först med ljummet vatten, sen med iskallt. Används dagligen!
 
Många brukar rengöra först och sen skrubba, men det tycker jag låter helt knasigt. Varför ska jag rengöra hud som jag sen ändå bara skrubba bort? Bättre att få bort gammal död, sminkad hud för att sen ge den nya en fin, fräsch start.
 
När ansiktet är skinande rent smörjer jag in mig med kokosoljan jag skrev om för några dagar sen. Jag använder den i hela ansiktet förutom runt ögonen, men lägger lite extra på torra områden, finnar och läppar.
 
I ögonområdet applicerar jag en tunn ögonkräm från Oriflame (recension kommer i veckan!), som får sjunka in under natten.
 
 
Hur, och hur ofta, rengör ni er hy?


Du har väl inte missat att jag bytt blogg? Klicka här för att komma till min nya sida!



josefine

Roligt att veta hur andra gör :)

2014-02-24 19:20:27
URL: http://josefinenorman.forme.se
F.

Jag rengör i princip aldrig min hy... Har iof inte en enda finne eller orenhet i mitt ansikte heller. Då borde det väl inte göra något om jag inte tvättar den?

Svar: Det kan finnas orenheter där även om de inte syns :) Huden mår dåligt av att inte rengöras, man kan förlora sin lyster och ålderstecken kan börja visa sig i förtid! Precis som med resten av sin kropp ska man ta hand om sin hud - det är det största och ett av de viktigaste organen du har!
Rebecka C

2014-02-24 20:34:47
URL: http://fridafemling.se
LORISSA LOVEBOMB

Jag skrubbar aldrig. Rengör bara ytan.

Svar: Lite exfoliering gör alltid gott, men huvudsaken är i alla fall att man får bort allt smink :)
Rebecka C

2014-02-25 07:53:29
URL: http://lorissalovebomb.se
Louise

Förut tvättade jag av ansiktet morgon och kväll, det orkar jag inte göra längre. Men så använder jag inte smink heller. Nu försöker jag köra ansiktsmask 1-2 gånger i veckan istället. Det funkar bra för mig. :)

Svar: Ja, ansiktsmasker är grymt! Och använder man inte smink finns det ingen större anledning till att tvätta ansiktet med en massa produkter :)
Rebecka C

2014-02-26 08:22:30
URL: http://vitmossa.blogg.se
Tia

Åhhh jag älsakar också grapefrukt så frächt! :D Jag gör rent ansiktet morgon och kväll, fast gör en noggrannare rutin på kvällen. Jag använder skrubb ca 2-3 ggr per vecka och ansiktsmask 1 gång per vecka. En vanlig rengöring så använder jag sminkborttagning, rengöringservetter, gelrengöring, toner och sist men inte minst nattkräm. Ibland också ögonkräm. Sen tar jag även på ett lipbalm så även läpparna får återfukta sig under natten. Vet inte varför jag babbla på om allt detta men! Måste berömma dig för en väldigt bra blogg, har kikat in ett flertal gånger.Kommer försöka följa den i fortsättningen :D

Svar: Åh, du har ju värsta idealrutinen ju! 100 % "rätt" till punkt och pricka, haha :) Så roligt att du gillar bloggen, och ännu roligare att du vill följa den :) Finns en länk till bloglovin' i menyn, och du får gärna sprida min länk! Kram <3
Rebecka C

2014-03-03 22:55:25
URL: http://tiamaria.blogg.se


Namn


E-mail (publiceras ej)


Blogg/hemsida


All spam raderas.
Mina bilder och min design redigeras i
Photoshop CS6.
Jag är
inte intresserad av frågestunder eller tävlingar.




Spara uppgifter
Trackback