True Match eller Colorstay?

En av de sakerna jag ska leta efter i London är en sjukt jäkla bra foundation, och så en concealer som funkar minst lika bra. Den foundation jag vill ha ska ha måttlig till full täckning, hålla länge, vara lätt att blanda ut och inte vara alltför dyr. Efter att ha googlat runt ett bra tag hittade jag dessa två: L'Oréals True Match och Revlons Colorstay. TM verkar ha otroligt många nyanser att välja mellan, används av flera av mina vänner, och är dessutom lättillgänglig här hemma. Dock har jag hört en del dåligt om den också, till exempel att den torkar ut, inte alls sitter hela dagen och att L'Oréal djurtestar sitt smink.
   Colorstay däremot har jag sett en massa beautygurus prata om, men den går inte att få tag på här hemma och jag har hört att den kan vara svår att blanda ut.
 
Har ni någon erfarenhet av True Match eller Colorstay? Vad tycker ni om den ni testat?
 
Bilder från respektive märkes hemsida.
 
 
Kanske vet ni någon helt annan foundation som ni tror skulle funka perfekt? Det viktiga är egentligen att jag kan prova nyans, täckning och textur i butik (t.ex. i London), för att sen beställa hem billigt från nätet. Finns en massa sidor som säljer både TM och Colorstay för ett bra mycket lägre pris än det i butik!
 
Just nu använder jag mig av Maybellines Magic Nude Liquid Powder, men den funkar tyvärr inte optimalt med min torra vinterhy. Den var perfekt när jag köpte den i Los Angeles i vintras, men nu blir den bara torr och fnasig och ojämn. Det blir kanske ett nytt köp till sommaren, vi får se :)
 
Alltså, tips på foundation tack! Täckande, men så lätta det går, enkla att blanda ut, tillgängliga i Stockholm eller London, och inte alltför dyra. Taket för butikspris ligger väl på ungefär 189-200kr :)


Du har väl inte missat att jag bytt blogg? Klicka här för att komma till min nya sida!



Anonym

Hej! :)

Jag måste tyvärr säga att jag avskyr revlons foundation!
För det första så är deras ljusaste färg alldeles för mörk, vilket jag tycker suger!

Jag har normal hy och beställde den för torr hy. Den torkade ut min hy något otroligt och jag fick en massa finnar. :(

Den torkar också väldigt snabbt så den blir lätt kakig!

Svar: Usch vad trist! Men superbra att du berättade det, tack! :D
Rebecka C

2014-02-26 14:10:48
VERONICA - modeblogg

Jag har hört att den från loreal ska vara riktigt grym, testat den själv en gång och den var jättebra :) Kram

Svar: Okej, tack för hjälpen! :D
Rebecka C

2014-02-26 14:17:16
URL: http://glossfashion.com/vveronicas/
Sös

Jag har själv loreals och tycker att den funkar hur bra som helst! :)

Svar: Vad bra, tack för tipset!
Rebecka C

2014-02-26 19:47:40
URL: http://www.grytlis.blogg.se
Rebecca

Det som är bra med Lumenes foundation är att de har anpassade toner till skandinavisk hy som speciellt på vintern kan bli väldigt blek och ljus. Så den rekomenderar jag.

Annars så är Even better från Clinique täckande, men naturlig och kvalitativ. Fast något dyrare, 300 spänn.

Om du är väldigt torr i hyn så kan det vara bra med ett extra steg innan fuktkrämen. Jag har en förberedande inför fuktkrämen, som är en annan "fuktkräm" som man har under. Från Clinique, moisturizing lotion. Den har iaf funkat väldigt bra för mig när vintrarna varit som kallast. Och den är billigast att köpa på nätet eller kanske i London, inte butik här.

Och var noga med att inte ha ett uttorkande ansiktsvatten. :-)

2014-02-27 13:01:21
Rebecca

Nu läste jag om din hudvårsrutin,aco och att ha så uttorkande ansiktsrengöringar dagligen torkar bara ut mer.ande

Jag har ett bra och prisvärt tips från apoteket: Aco Face Plus 3 in 1 Cleanser, den rengör och avlägsnar smuts och smink skitbra! Utan att vara uttorkande, till o med upplever jag den återfuktande. Så ett tips från mig! :)

Svar: Tack snälla för alla tips!
Rebecka C

2014-02-27 14:02:17
ADARAS

True Match är grym! :)

Svar: Den är köpt! :D
Rebecka C

2014-02-27 16:41:02
URL: http://adaras.se
Cookie

Dream Matte Mousse från Maybelline
har haft den snart i 2år och jag älskar den totalt! den är så jävla bra! och den passar också torr hy som du skrev du kan ha, den passar hyn perfekt och det ser även ut som du inte har någon fondation på dig iheller eftersom vissa kan bli totalt kladdiga osv haha woop woop! :D

Svar: Den har varit supersmulig de gånger jag har använt den :(
Rebecka C

2014-02-27 18:36:15
URL: http://cookielicious.blogg.se
Ildergreier

Color Stay er nydelig.

2014-02-27 23:05:12


Namn


E-mail (publiceras ej)


Blogg/hemsida


All spam raderas.
Mina bilder och min design redigeras i
Photoshop CS6.
Jag är
inte intresserad av frågestunder eller tävlingar.




Spara uppgifter
Trackback