Recension: L'Oréal True Match Foundation

 
Lovar: Ger ett lätt täckande resultat som låter huden andas. Formula med E-vitamin och glycerol som ger återfuktning och gör huden behagligt mjuk hela dagen. Innehåller SPF 17.
 

 
Färg: Det finns 11 olika nyanser - både varma, kalla och neutrala - och märks med en bokstav som indikerar tonen och ett nummer som visar på hur mörk formulan är. Jag har nyansen C2 - Vanilla Rose, dvs den näst ljusaste, kalla tonen. Jag tror att alla kan hitta en nyans som passar dem, om inte med en flaska så genom att blanda två olika toner!
 
Täckning: True Match ger definitivt mer än "ett lätt täckande resultat" och gör det nästan onödigt att bära concealer. Täckningen kan lätt byggas upp utan att huden ser kakig ut. Man får fin lyster, vilket ger ett naturligare resultat än en foundation med matt slutfinish.
 
Ett tunt lager applicerat.
 
Applicering: Jag applicerar alltid min foundation med en rundad borste från Real Techniques (köp den här), och L'Oréals foundation är verkligen lättblandad (på förpackningen står det i och för sig Superblendable)! Den flyter lätt över huden och man missar inga partier.
 
Hållbarhet: Formulan sitter länge och med en primer (Prep me perfect från Oriflame, recension kommer!) är min foundation efter 12 timmar nästintill likadan som när jag gick hemifrån. Bara de mest aggressiva finnarna lyser igenom med en svag röd färg.
 
Tillbehör: Det finns två olika concealers, ett puder och en mineralfoundation (den provade jag för något år sen, resultat blev bra!) i serien True Match. Precis som med din foundation kan du hitta concealer och puder i precis rätt nyans.
 

 
Plus: Täckningen är verkligen superb och precis rätt för den som vill ha en mer täckande foundation till vardags.
          Huden känns mjuk och återfuktad även om jag applicerat flera lager. Man känner sig definitivt inte uttorkad!
 
Minus: En oljebaserad formula lägger sig gärna i fina linjer och rynkor, speciellt om man inte applicerar ett puder direkt efter att man lagt sin foundation.
           Den täckande formulan har gett mig finnar i pannan då jag gått från en tunn foundation till denna. Men huden har vant sig om någon vecka, så jag inte säga att det gör True Match sämre än någon annan foundation!
 
 
Betyg: Jag ger faktiskt True Match Foundation från L'Oréal Paris full pott! Att huden känns mjuk och inte alls kvävd - vilket är ett vanligt resultat av högtäckande foundations - är ett stort plus, precis som täckningen.
 
❤ ❤ ❤ ❤ 


Du har väl inte missat att jag bytt blogg? Klicka här för att komma till min nya sida!



MATILDA

vad bra den täcker :)

Svar: Verkligen! Jag är supernöjd :)
Rebecka C

2014-03-11 17:54:13
URL: http://matildays.forme.se
Johanna - A dream as a model ♥

riktigt bra skönhets blogg :D

Svar: Tack snälla!
Rebecka C

2014-03-11 18:47:55
URL: http://Jonza.blogg.se
isabella

ska definitivt testa denna!

Svar: Gör det, den är såå bra! :)
Rebecka C

2014-03-11 21:06:54
URL: http://isabellans.blogg.se
fridamaria.devote.se

Shit va bra den verkar vara! Måste testa :)

Svar: Det är den!
Rebecka C

2014-03-11 21:44:07
URL: http://fridamaria.devote.se
Anonym

grymt fint du sminkar dig:

Svar: Tack snälla du!
Rebecka C

2014-03-11 22:35:56
URL: http://psychedelique.blogg.se
Johanna

Jättefin blogg :)

2014-03-12 01:35:17
URL: http://liveticalifornien.blogg.se
LORISSA LOVEBOMB

Det verkar ju toppen! Själv använder jag inte foundation alls, kanske borde börja... men det är skönt att slippa för det tar typ tre minuter för mig att sminka mig på morgonen ^^

Svar: Ja, det är ju ett plus! Men jag gillar att ha en snygg bas, det förhöjer liksom hela uttrycket :)
Rebecka C

2014-03-12 08:10:15
URL: http://lorissalovebomb.se
Louise

Jättefina bilder och du förklarar bra! toppenblogg! :D

Kolla gärna in min:)

Svar: Vad roligt, tack :)
Rebecka C

2014-03-12 15:12:30
URL: http://louisenyystrom.blogg.se/
Sibba - 17årig mamma med en alternativ stil

Den har jag velat testa hur länge som helst, concealern ska jag köpa snart. Använder Fit Me just nu, foundationen är jättebra, tunn men lagom täckande.. fast concealern funkade inte alls för mig :/
Hoppas på bättre resultat med True Match :D

Svar: Hoppas att du blir nöjd med True Match!
Rebecka C

2014-03-13 00:26:31
URL: http://sibba.blogg.se
Julias skönhetsblogg

Vad fin den blev på dig! :) Jag använde den tidigare också, men på mig gick den inte riktigt in i huden. Såg pudrigt ut på ytan. Men det beror nog på att jag har väldigt torr hy tror jag. Ska testa igen till sommaren när jag inte är lika torr som under vinterhalvåret :)

Svar: Vad konstigt att du får ett pudrigt resultat! Jag har normal hy med torr T-zon, och på mig blir ytan så glansig och full med lyster att jag måste matta ner med ett puder!
Rebecka C

2014-03-16 18:03:09
URL: http://juliaaberglunds.blogg.se


Namn


E-mail (publiceras ej)


Blogg/hemsida


All spam raderas.
Mina bilder och min design redigeras i
Photoshop CS6.
Jag är
inte intresserad av frågestunder eller tävlingar.




Spara uppgifter
Trackback